Hvis det skulle komme et menneske

Wrote a review for

Fin og subtil historie, som ligger i detaljene. Vitner om god innsikt i livene som skisseres. Godt skrevet selv om den er lettlest.

Read full review

a year ago

Det finnes ingen helhet

Wrote a review for

Forfatteren har ikke klart å fullføre denne triologien med stil. Det blir mye det samme om og om igjen for et persongalleri man ikke helt blir så interessert i som de forrige. Ikke verdt tiden, dessverre. :/

Read full review

a year ago

Alle vil hjem. Ingen vil tilbake.

Wrote a review for

Uten sammenligning forøvrig (dette er bedre) blir man hekta på historiene, skjebnene, angstene og fortsettelsene til disse personene tilsvarende man kunne bli for De syv søstre på 90-tallet; når man blir «kjent» med dem som forfatteren klarer her og de samtidig føles virkelige, blir det interessant å lese!

Read full review

a year ago

Bli hvis du kan. Reis hvis du må.

Wrote a review for

Troverdig historie hvor man blir godt kjent med persongalleriet og livet i bygda. Mangler finesse og kompleksitet, og er litt simpel, men det gjør den også lettlest. Litt oppbrukt virkemiddel dette med å skildre fra hver person sin vinkel.

Read full review

@Fisken

a year ago

Ambulanse

Wrote a review for

Smått imponerende at en 22-åring har et såpass register, med menneskeforståelse og en unik evne til innsikt i livssituasjoner han umulig kan ha opplevd selv. Veldig, veldig fin samling noveller.

Read full review

a year ago

Ambulanse

Wrote a review for

Smått imponerende at en 22-åring har et såpass register, med menneskeforståelse og en unik evne til innsikt i livssituasjoner han umulig kan ha opplevd selv. Veldig, veldig fin samling noveller.

Read full review

a year ago

Boathouse

Wrote a review for

Elsk/hat, med fryktelig irriterende repetisjon. Virkemiddel, javel, men når 80% av boka er nettopp dette, blir det litt langt mellom de faktiske linjene.

Når det er sagt, må man jo innrømme å bli sugd inn i den ulmende stemningen, og med sine 120 sider er det ikke den store investeringen å kunne oppleve denne fortellingen.

Read full review

a year ago

Boathouse

Wrote a review for

Elsk/hat, med fryktelig irriterende repetisjon. Virkemiddel, javel, men når 80% av boka er nettopp dette, blir det litt langt mellom de faktiske linjene.

Når det er sagt, må man jo innrømme å bli sugd inn i den ulmende stemningen, og med sine 120 sider er det ikke den store investeringen å oppleve denne fortellingen.

Read full review

a year ago

Et godt nytt år

Wrote a review for

Stemningsfulle tegninger som passer godt med historien.

Read full review

a year ago

Ut og finne bestefar

Wrote a review for

Man blir etterhvert lei disse småsprø historiene og de andre (feks Harens år eller Den senile landmåleren) er både morsommere og bedre.

Read full review

a year ago