Goed boekidee, uitwerking saai. Gestopt.

Te veel actie, te veel back story.

Redelijk boek, idiote ontknoping.

Langdradig.

Al ooit gelezen.

Comc crime, leuke cast, warme personages, mooi plot.

Goed geschreven maar veel nadruk op actie.

Fantastisch feel good verhaal / cosy over een jonge vrouw in het spectrum. Geestig, goed geschreven. Kan niet wachten op deel drie.

Lusicrous, unbelievable, gory. A pity because he writes well. DNF

Slecht geschreven helaas. DNF.

DNF. Too gruesome. Pity.

Weird plot. Farfetched and cliché at the same time.

Ongeloofwaardig. Cliché.

Joe Speedboot was fantastisch. Eindelijk weer iemand die kan schrijven, dacht ik toen. Meestal sla ik de Nederlandse literatuur (ahum) over. Maar vandaag begon ik voor de tweede keer aan een Wieringa. Nirwana.

Maar WTF?

‘In het bos vermenigvuldigde het grijs zich tussen de boomstammen.'
Ieks.

‘...alleen de golven die sissend aanspoelen bij zijn voeten.'
Ik ken geen golf die sist.

‘Hugo deed een stapje terug vanwege de rottingsgeur uit Wieringa's mond.'
Is dat grappig bedoeld?

Al op bladzij 45 wil ik het boek wegleggen. Geen vaart, geen interessante karakters, nog geen begin van een plot kunnen vinden. Wel een boel cliché's, van Bentley tot Louboutins.

Good book but too long.

Nasty characters. DNF

Grootste deel vh boek is een enkele vlucht. Beetje te weinig inhoud eigenlijk.

Begin goed, verliest vaart. Rommelige structuur. Te zoet.

Nice characters, good plot.

Bij tweede lezing viel me op hoe ongelooflijk abstract dit boek is. Hoe is het mogelijk dat ik het als achttienjarige geweldig vond?

Intelligente stijl maar inhoudelijk mwah. Geen warme wereld, geen echte gevoelens.

Gestopt. Alleen maar suspense.

Well written (and performed, by the author no less) but übersweet.